Courage Is - The Strange Familiar [Full Song]




Yahoo!翻訳 - ウェブ翻訳
自分なりに意訳しないと詩にもなりませんが(笑)
きっと、ぼくがそうしましょう!?
したいです(笑)
Googleの翻訳よりはステキなので、少しは辛抱しましょう(笑)
http://honyaku.yahoofs.jp/url_result?ctw_=sT,eCR-EJ,bT,hT,uaHR0cDovL2NvbGxlY3QubXlzcGFjZS5jb20vaW5kZXguY2ZtP2Z1c2VhY3Rpb249YmFuZHByb2ZpbGUuc29uZ0x5cmljcyZmcmllbmRpZD0xMjM4OTUwNjMmc29uZ2lkPTExNDYxNDc0Mg==,qlang=ja|for=0|sp=-5|fs=100%|fb=0|fi=0|fc=FF0000|db=T|eid=CR-EJ,k91fef5e0d71bf02247c7ef0f41229d2d,t20080822032614,


 


歌詞をぼくなりに訳しました
もっともっと意訳しなくちゃいけませんが・・・ひとまずは・・・
気持ちで訳しました
どうか笑わないでやってください
どなたか、もっと素敵に訳してください
Courage Is - The Strange Familiar [Full Song]
http://mixi.jp/view_diary.pl?id=908795995&owner_id=18919

Simon and Garfunkel「明日に架ける橋」(Bridge over Troubled Water - 1970年)
沢田研二「君をのせて」をイメージしました(笑)






Courage Is
勇気って



Take all my vicious words
すべて私の邪悪な言葉を取り払い

And turn them into something good
善なるものへ導いてください

Take all my preconceptions
すべて私の偏見を取り払い

And let the truth be understood
真実を教えてください

Take all my prized possessions
すべて私が重んじた憑き物を取り払い

Leave only what I need
私に必要なものだけを残してください

Take all my pieces of doubt
すべての私の疑念の欠片を取り払い

And let me be what's underneath
私を守ってください



Courage is when you're afraid,
あなたが恐れるときには勇気が

But you keep on moving anyway
なんとしてもあなたを突き進め続けます

Courage is when you're in pain,
あなたが苦しみ悩むときには勇気が

But you keep on living anyway
なんとしてもあなたを輝き続けさせます



We all have excuses why
私たちはみな寛容です

Living in fear something in us dies
死の恐怖を抱いて生きています

Like a bird with broken wings
傷ついた翼をもった鳥のように

It's not how high he flies,
どんなに高く飛ぶかではありません

But the song he sings
幸いにもうたう歌をもちあわせています



Courage is when you're afraid,
あなたが恐れるときには勇気が

But you keep on moving anyway
なんとしてもあなたを突き進め続けます

Courage is when you're in pain,
あなたが苦しみ悩むときには勇気が

But you keep on living anyway
なんとしてもあなたを輝き続けさせます



It's not how many times you've been knocked down
どんなに叩きのめされていなくても

It's how many times you get back up
よみがえられるチャンスです



Courage is when you've lost your way,
あなたが道に迷ったら勇気が

But you find your strength anyway
なんとしてもあなたの強さに気づかせてくれます

Courage is when you're afraid,
あなたが恐れるときには勇気が

Courage is when it all seems grey
すべてが憂鬱に思われるときには勇気が

Courage is when you make a change,
あなたの人生転機のときには勇気が

And you keep on living anyway
なんとしてもあなたを輝き続けさせます



You keep on moving anyway
なんとしてもあなたを輝き続けさせます

You keep on giving anyway
なんとしてもあなたに力を与え続けます

You keep on loving anyway
なんとしてもあなたを愛し続けます